Zawieszenie resora piórowego nie jest rozwiązaniem nowym. Konstrukcje takie były stosowane już w XIX wieku w powozach i dyliżansach na długo przed pojawieniem się pierwszych samochodów. Prostota tego patentu gwarantuje jego niezawodność i skuteczność. Amortyzacja pojazdu zapewnia komfortową podróż oraz zwiększa bezpieczeństwo. Jest szczególnie ważna podczas transportu delikatnych przedmiotów.
Zawieszenie resora piórowego we współczesnym przemyśle motoryzacyjnym
Zawieszenie resora piórowego obecnie stosowane jest raczej przy średnio gabarytowych samochodach dostawczych, choć i w autach osobowych czasem można się natknąć na takie rozwiązanie. Resor składa się z kilku płaskowników sprężynowych o różnej długości, ułożonych na sobie od najdłuższego. Wszystkie są odpowiednio wyprofilowane i wycentrowane względem siebie. Dokładnie w ich środku jest poprowadzona śruba scalająca pióra resora, a po bokach dodatkowo znajdziemy obręcze zaciskające. Budowa i działanie poszczególnych elementów jest bardzo intuicyjne. Chodzi o rozłożenie ciężaru na coraz krótsze, a przez to bardziej wytrzymałe pióra. Kilka płaskowników o rożnej długości zapewnia łagodzenie drgań i wstrząsów.
Nowe właściwości piór resorów
Jako ciekawostkę można dodać, że zawieszenie resora piórowego jest wykorzystywane przez niektóre plemiona w południowej Afryce do tworzenia broni białej. Resory są tam pozostałością po kolonistach. Miejscowi kowale szybko docenili jakość metalu, z którego są wykonane pióra resorów. Nie mając technologii do ich przetopienia zaczęli je przekuwać jak stal damasceńską, tworząc niezwykle wytrzymałe ostrza, maczety i głowice toporów.