Nieuczciwa konkurencja w Internecie – czy walka z hejterami jest możliwa?

W czasach wszędobylskiej reklamy, podmioty walczące o pozycję na rynku i dobrą sprzedaż, niejednokrotnie uciekają się do nieoczywistych metod. Do najgorszych należy zamieszczanie negatywnych opinii na temat oponenta. Czy istnieje sposób by coś na to poradzić?

Najczęstsze metody walki z nieuczciwą konkurencją w Internecie.

Jak ją rozpoznać?

Coraz częstszym zabiegiem a nawet – sposobem na znalezienie swojej niszy w Sieci jest zlecanie publikacji negatywnych komentarzy. Coraz częściej spotykamy się bowiem z falą pejoratywnych opinii na temat podmiotu X umieszczanych z kont (utworzonych na przykład w mediach społecznościowych) i sygnalizujących, że sprzedawca lub oferowana usługa nie spełniają potrzeb klientów. Nieuczciwa konkurencja w Internecie rozpoczyna się zwykle od żądania zaopiniowania jakości usług lub produktu świadczonego przez podmiot X i stworzenia dla siebie poletka na wyrażanie niezadowolenia z usług. Najczęściej format jest niezmienny – po inicjacji wątku pojawia się lawina komentarzy zamieszczanych z odrębnych kont sugerujących podejrzane metody działania oczernianego podmiotu.

Nieuczciwa konkurencja w Internecie – czy masz szansę by z nią walczyć?

Walka o swoje bywa w tym przypadku niezwykle trudna. W szczególności, że nieuczciwa konkurencja w Internecie, by zostać za nią uznana, musi spełniać kilka podstawowych zasad. Najczęściej „zawodowi hejterzy” uciekają się do licznych podstępów tworząc, np. neutralne opinie, choć wprowadzające konsumenta w wątpliwości. W takim przypadku najlepszym pomysłem będzie zwrócenie się o pomoc do osób zawodowo zajmujących się weryfikacją i walką z nieprzychylnymi opiniami w sieci.