W czasach wszędobylskiej reklamy, podmioty walczące o pozycję na rynku i dobrą sprzedaż, niejednokrotnie uciekają się do nieoczywistych metod. Do najgorszych należy zamieszczanie negatywnych opinii na temat oponenta. Czy istnieje sposób by coś na to poradzić?

Jak ją rozpoznać?
Coraz częstszym zabiegiem a nawet – sposobem na znalezienie swojej niszy w Sieci jest zlecanie publikacji negatywnych komentarzy. Coraz częściej spotykamy się bowiem z falą pejoratywnych opinii na temat podmiotu X umieszczanych z kont (utworzonych na przykład w mediach społecznościowych) i sygnalizujących, że sprzedawca lub oferowana usługa nie spełniają potrzeb klientów. Nieuczciwa konkurencja w Internecie rozpoczyna się zwykle od żądania zaopiniowania jakości usług lub produktu świadczonego przez podmiot X i stworzenia dla siebie poletka na wyrażanie niezadowolenia z usług. Najczęściej format jest niezmienny – po inicjacji wątku pojawia się lawina komentarzy zamieszczanych z odrębnych kont sugerujących podejrzane metody działania oczernianego podmiotu.
Nieuczciwa konkurencja w Internecie – czy masz szansę by z nią walczyć?
Walka o swoje bywa w tym przypadku niezwykle trudna. W szczególności, że nieuczciwa konkurencja w Internecie, by zostać za nią uznana, musi spełniać kilka podstawowych zasad. Najczęściej „zawodowi hejterzy” uciekają się do licznych podstępów tworząc, np. neutralne opinie, choć wprowadzające konsumenta w wątpliwości. W takim przypadku najlepszym pomysłem będzie zwrócenie się o pomoc do osób zawodowo zajmujących się weryfikacją i walką z nieprzychylnymi opiniami w sieci.