Koszyki zakupowe – na ile badania pokazują prawdziwą rzeczywistość?

Koszyki zakupowe – ile Polacy wydają pieniędzy na podstawowe dobra?

Szeroko pojęta konsumpcja otacza nas i doświadcza każdego dnia. Każde wyjście do sklepu wiąże się z zakupami, o których decydują nasze potrzeby. Z tego powodu powstaje wiele badań na temat preferencji grup społecznych. Tego typu badanie uwzględniające koszyki zakupowe zrealizowała warszawska agencja marketingowa ASM Sales Force. Wnioski dotyczące branży FMCG, biorąc pod uwagę okres października ubiegłego roku, przedstawiono w szczegółowym raporcie. Koszyki zakupowe różnią się pomiędzy sobą możliwościami finansowymi gospodarstw domowych, preferencji konsumentów oraz ich wyrobionych przez lata przyzwyczajeń.

Czy Polacy więcej wydają na podstawowe produkty niż podczas poprzedniego badania?

Okazuje się, że tak. Koszyki zakupowe, a raczej ich wartość uległy zmianie. W badaniu brały udział sklepu stacjonarne, przedsiębiorstwa FMCG świadczące swoje usługi za sprawą Internetu, a także tzw. hybrydy działające stacjonarnie i w sieci. Badanie przeprowadzono w 12 miastach, a sam raport gromadzi 50 punktów sprzedaży oraz ceny 40 produktów dostępnych we wszystkich badanych sieciach. Szczegółowe dane na temat wyników badania oraz pełny wgląd do raportu można otrzymać za pośrednictwem strony internetowej ASM Sales Force. Agencja ta udostępniła analizę swoich badań z uwzględnieniem porównania z poprzedniego okresu. Na podstawie omówionych koszyków zakupowych można wyciągnąć wnioski dotyczące preferencji zakupowych Polaków. Dzięki temu można dowiedzieć się jakie ceny panują na krajowym rynku i zestawić je z innymi państwami.