Obecny świat, który nas otacza jest pełen wielkich korporacji. Są to przedsiębiorstwa nastawione na ogromne zyski, których celem jest sprzedaż jak największej ilości produktów na masową skalę za jak najniższą cenę, w najbardziej efektywny sposób. Do jednego z takich podejść należy makdonaldyzacja. Co to właściwie jest i jakie są jej cechy?
Makdonaldyzacja- definicja
Makdonaldyzacja to proces, który obecnie jest nie do zatrzymania, a swoją obecność zaznaczył kilkadziesiąt lat temu. Miało to miejsce w momencie, gdy pierwsze wielkie przedsiębiorstwa dążyły do globalnego rozwoju, rozrostu na rynki międzynarodowe oraz osiągnięcia finalnego monopolu w swojej branży. Termin ten odnosi się do sieci McDonald’s i dotyczy on wdrożenia zasad obecnych w barach szybkiej obsługi na wszelkie aspekty życia.
Cechy
Makdonaldyzacja jak każdy proces ma swoje cechy szczególne, którymi się charakteryzuje. Aby osiągnąć stopień hegemona w branży, niezbędna jest odpowiednio zaplanowana reklama. Musi ona zawierać cechy perswazji oraz zapadać w pamięć, co zwiększy świadomość branży i spowoduje skojarzenie produktu z marką. Makdonaldyzacja cechuje się również stałą ofertą produktową. Z racji nastawienia na zyski oraz produkcji na masową skalę organizację skupiają się na szerokim zakresie klientów, a nie indywidualnym podejściu. Więcej informacji na temat tego terminu oraz jego użyteczności znajdziesz na stronie Exorigo Upos.