Każdy właściciel sklepu internetowego z pewnością spotkał się z tym problemem – porzucone koszyki. Choć jest to zjawisko całkowicie normalne, w niektórych momentach warto zastanowić się, co jest przyczyną takiego stanu rzeczy i jak temu zapobiegać. Poznaj nasze wskazówki!
Porzucone koszyki w e-commerce – co to jest?
W sklepach internetowych zdarzają się sytuacje, w których pomimo, że użytkownik dodaje produkty do koszyka z zamiarem ich kupna, nie dochodzi do finalizacji transakcji. Są to porzucone koszyki, które to zjawisko odnotowuje i pozwala zbadać większość platform CMS. Sytuacja ta jest w pewnym stopniu zupełnie naturalna, na pewnym etapie może się jednak wydać niepokojąca. Wówczas warto poznać przyczyny i możliwe rozwiązania tego problemu.

Jak zapobiegać takim sytuacjom?
Z badań wynika, że porzucone koszyki najczęściej są przyczyną znalezienia lepszej oferty w sieci, dodatkowych kosztów, które ukazują się dopiero na końcowym etapie transakcji lub brak preferowanych metod dostawy i płatności. Co zatem warto zrobić, jeśli porzucone koszyki są problemem w naszym sklepie?
- Zadbaj o różne formy dostawy w atrakcyjnych cenach. Niech obejmują paczkomaty i odbiór osobisty, co z pewnością przekona wielu klientów.
- Wykorzystując możliwości, jakie daje Google Analytics sprawdź, czy proces zakupowy w Twoim sklepie jest skonstruowany optymalnie
- Zapewnij klientom nowoczesne opcje płatności za pomocą metod takich jak BLIK czy Przelewy24, oczekiwanie na realizację zamówienia może fatalnie wpływać na proces decyzyjny