Jak tworzyć strategię PR?

Powiadomienie o wprowadzeniu nowego produktu, otwarciu sklepu lub ważnym ogłoszeniu jest kluczowym elementem rozwoju firmy. Ale w świecie ciągłych komunikatów marketingowych, jak przebić się przez szum i sprawić, by komunikat się wyróżniał? Kluczem do sukcesu jest tworzenie strategii PR, która przyciągnie uwagę przedstawicieli mediów, wpływowych marek i klientów, którzy mogą pomóc przekazać Twoje ogłoszenie dalej. Jest to wieloetapowy proces, który obejmuje badania i wyznaczanie celów.

Określ harmonogram i cele

Zanim zaczniesz tworzyć strategię PR, ważne jest, aby ustalić harmonogram projektu, kolejne terminy i uzyskać poparcie interesariuszy. Dobry plan zaczyna się od konkretnych celów, które są oparte na badaniach. Rozpocznij proces od przeglądu swojej aktywności PR z ostatniego roku i zastanów się, co możesz zmienić, ulepszyć lub rozszerzyć w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Zwróć uwagę na to, jakie rodzaje prezentacji dobrze się sprawdziły, które sklepy i autorzy zareagowali pozytywnie i jakie rodzaje treści zwróciły uwagę w mediach społecznościowych. Następnie zapisz swoje cele na nadchodzący rok. Chcesz przyciągnąć nowych klientów, podnieść świadomość marki, poprawić swoją reputację lub wprowadzić nową linię produktów? Skoncentruj swoje cele na zrozumieniu ogólnego biznesplanu i strategii PR, których próbowałeś w przeszłości.

tworzenie strategii PR - wywiad

Kolejne kroki tworzenia strategii PR

Kolejnymi krokami tworzenia odpowiedniej strategii Public Relations są:

  • identyfikacja grupy docelowej,
  • analiza konkurencji,
  • opracowanie kluczowych przesłań,
  • ustalenie i wdrożenie dobrej taktyki,
  • mierzenie wyników.

Tworzenie strategii PR nie jest najłatwiejszym zadaniem, jeśli wcześniej nie miało się z tym styczności. Jeśli robisz to po raz pierwszy, to warto poprosić o pomoc specjalistę. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i osiągniesz lepsze wyniki.