Oczywistą kwestią jest to, że obecnie większość działań w firmach, czy to w małym biznesie, czy w dużych korporacja, opiera się teraz na działaniu w sieci internetowej. W zależności od wielkości takiej sieci w biurze, potrzebne jest niekiedy użycie switcha, takiego jak na przykład modele 2960 XR od producenta Cisco. Poznaj czym to urządzenie jest i czemu jest tak bardzo potrzebny w firmach.
Co to switch 2960 XR?
Na przykładzie urządzenia 2960 XR wprowadźmy najpierw definicję tego przedmiotu. Switch – w bardzo dużym skrócie – odpowiada za przekazanie informacji z jednego urządzenia do drugiego. Dzięki temu większa ilość takich urządzeń nie musi łączyć się ze sobą bezpośrednio. Switche służą do łączenia w jedną sieć wielu urządzeń – jak komputery, drukarki, telefony itp. dzięki czemu znacznie ułatwiają całą pracę na urządzeniach. Warto jednak mieć na uwadze, że switch działa wyłącznie w danej mu sieci wewnętrznej.

Czemu switch jest potrzebny w pracy?
Skoro już wiemy, czym jest switch 2960 XR, to teraz pora na uzasadnienie, czemu jest on potrzebny w biurach. Otóż najważniejszą zaletą jest istotne polepszenie jakości sieci wewnętrznej w wybranej firmie – przepustowość internetu wchodzi na naprawdę nowy poziom. Dodatkowo ułatwia to komunikację między pracownikami oraz podłączonymi do switcha urządzeniami.