Wyświetlacze diodowe – lepsza reklama?

Wyświetlacze diodowe stały się ostatnio popularną formą reklamy. Zwracają uwagę przechodniów i kierowców, przyciągając ich wzrok w kierunku różnego rodzaju sklepów i punktów usługowych. Ich zastosowanie jednak zależy głownie od naszej wyobraźni.

wyświetlacze diodowe mogą z powodzeniem działać w samochodach

Wyświetlacze diodowe – dlaczego warto?

Podstawową zaletą wyświetlaczy diodowych jest fakt, że przekazywana przez nas informacja jest widoczna zarówno w dzień jak i w nocy. Reklama jest dynamiczna – w wielu produktach można zaprogramować odpowiednie cykle wyświetlania, stosowne animacje i jasność. Informacja przekazywana jest w sposób zwięzły, czytelny, ale nie nachalny, jak w przypadku np. roznoszenia ulotek. Wyświetlacze diodowe są urządzeniami bardzo uniwersalnymi – sprawdzą się nie tylko na fasadach budynków, ale również wewnątrz biura lub przy stoiskach na targach. Wszystko zależy od autora informacji. Ciekawym przykładem są również wyświetlacze diodowe instalowane w samochodach. W tym wypadku rzadziej są reklamą, a zwykle pełnią rolę informacyjną – wyświetlając na przykład trasę autobusu.

wyświetlacze diodowe powinny być przede wszystkim czytelne

Na co zwrócić uwagę?

Wybierając wyświetlacze diodowe zastanówmy się jaki rozmiar jest nam potrzebny. Wybór produktów jest bowiem bardzo szeroki. Dobierając wielkość, nie zapominajmy o rozdzielczości, podawanej w liczbie diod – ma ona duży wpływ na czytelność komunikatu. Nawet nieduży wyświetlacz o dużej rozdzielczości będzie można przeczytać bez problemu z większej odległości. Kolejną istotną kwestią jest pamięć. Zwróćmy uwagę na ilość dostępnych miejsc do zapisu treści, a także na długość pojedynczej informacji. Ponadto oczywiście wybierzmy produkt z odpowiednią animacją tekstu i wygodnym sterowaniem.