Wyświetlacze diodowe stały się ostatnio popularną formą reklamy. Zwracają uwagę przechodniów i kierowców, przyciągając ich wzrok w kierunku różnego rodzaju sklepów i punktów usługowych. Ich zastosowanie jednak zależy głownie od naszej wyobraźni.
Wyświetlacze diodowe – dlaczego warto?
Podstawową zaletą wyświetlaczy diodowych jest fakt, że przekazywana przez nas informacja jest widoczna zarówno w dzień jak i w nocy. Reklama jest dynamiczna – w wielu produktach można zaprogramować odpowiednie cykle wyświetlania, stosowne animacje i jasność. Informacja przekazywana jest w sposób zwięzły, czytelny, ale nie nachalny, jak w przypadku np. roznoszenia ulotek. Wyświetlacze diodowe są urządzeniami bardzo uniwersalnymi – sprawdzą się nie tylko na fasadach budynków, ale również wewnątrz biura lub przy stoiskach na targach. Wszystko zależy od autora informacji. Ciekawym przykładem są również wyświetlacze diodowe instalowane w samochodach. W tym wypadku rzadziej są reklamą, a zwykle pełnią rolę informacyjną – wyświetlając na przykład trasę autobusu.
Na co zwrócić uwagę?
Wybierając wyświetlacze diodowe zastanówmy się jaki rozmiar jest nam potrzebny. Wybór produktów jest bowiem bardzo szeroki. Dobierając wielkość, nie zapominajmy o rozdzielczości, podawanej w liczbie diod – ma ona duży wpływ na czytelność komunikatu. Nawet nieduży wyświetlacz o dużej rozdzielczości będzie można przeczytać bez problemu z większej odległości. Kolejną istotną kwestią jest pamięć. Zwróćmy uwagę na ilość dostępnych miejsc do zapisu treści, a także na długość pojedynczej informacji. Ponadto oczywiście wybierzmy produkt z odpowiednią animacją tekstu i wygodnym sterowaniem.